emilienh - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

Jeg ble kastet ut av butikken

Ja, du leste riktig. Og ja, det var ddsflaut! Jeg kom inn i butikken ifrt et hytlivs skjrt og en bikinitopp. Ikke en som ser ut som en bh, men en som dekker hele utstyret om jeg kan f kalle det det. Jeg skulle bare kjapt inn, kjapt ut for kjpe cola og tannkrem. Fin kombinasjon btw. Ogs plutselig inni butikken s kjenner jeg noensom prikker meg p ryggen, s jeg snur meg. Selvflgelig. Og bak meg s str det en dame med butikkuniformen p og begynner snakke spansk. Jeg m ha sttt der som et eneste stort sprsmlstegn, for hun begynte forklare med kroppen. Tilslutt s skjnner jeg at det hun prver si er at enten s m du ta p en topp, eller s m du g ut av butikken.

Jeg har jo sett folk g inn og ut av den butikken fr, bare ifrt bikini. S dette m jo vre noe nytt de har begynt med. Ellers s har jeg bare ikke ftt med meg at de har sendt ut de andre ogs. Hvertfall s mtte jeg g "the walk of shame" ut av butikken mens alle stirret, for de hadde jo ftt med seg alt som skjedde.

Dette er forresten bikini toppen jeg hadde p, og jeg syntes ikke den er s ille. Jeg har sett topper som er mindre enn denne.Men er det noe jeg har lrt av dagens flause, s er det alltid vre fullt pkledd fr du skal inn i en butikk i Spania. I Norge har jeg gtt i bikini 100 ganger, er flaut i seg selv det. Men jeg har aldri blitt kastet ut.

Hva syntes du om hele situasjonen?

Paradis

Igr tok vi turen til La Manga, som er en halvy i Spania ikke s langt unna der vi bor. Bestefaren min hadde hrt at "verdens strste basseng", innsjen i La Manga er langgrunn og perfekt for smbarnsfamilier. Og siden vi har med oss en p 5 og en p 2, tenkte vi dette var perfekt. Vi kom frem og stedet var helt nydelig. Solsenger med palme parasoller. Sanden var ikke utholdelig for de hadde sprutet den med noe vann. Og ikke minst en strandbar.

Det eneste som var en skuffelse, egentlig en ganske stor en. Var at vannet var full av tang og skjell og steiner. Akkurat som strendene hjemme i Norge. Bare at vannet var ekstremt varmt, som heller ikke var s deilig for man fikk ikke kjlt seg ned. Og sist men ikke minst. Det sto at det skulle bli dypt midt i innsjen, men det var forbudt omrdet for svmmere. Og p hyeste dybde rakk vannet meg til midten av lrene. Heldigvis er jeg mer ensole person, enn badeperson s jeg holdt ut.

Barna derimot ville ikke ut i vannet. Minstemann fant seg heller en liten slepytt lenger opp i sanden og sto der og plasket. Og det var ikke p tale om at han skulle bort fra den og ned i vannet. Det kunne vi bare glemme. Eldstemannturte ikke g i vannet p grunn av skjellene. For tidligere i denne ferien fikk hun et lite kutt under foten og ville ikke f ett til. S hvis du bestemmer deg for beske den fantastiske halvyen La Manga. G p strendene til sjen, om du ikke er fan av det samme som meg og smrollingene.

Danske plse

Det er s kult at det finnes en dansk plsebod i Spania. Jeg syntes hvertfall det var veldig rart og interessant, s vi dro til plseboden og kjpte god gammeldags plse. Men ikke den vanlige rde plsa, for ingen av oss er noe spesielt fan av den, hehe.

Vi dro ogs innom"hageland" og tittet p blomster, og trr med forskjellige frukter p. Noe som er veldig gy fordi man er vandt til se frukten ligge i butikk. Og nr de ligger i butikken s tenker man aldri over hvordan frukten blir dyrket.

Fler meg alltid litt ekkel nr jeg blir tatt bilde av i varmen, men er s drlig p legge ut bilder av meg selv s mtte bare legge det ut.

De 6 siste bildene er tatt av min 5 r gamle kusine. Fler meg stolt at hun klarte ta s flotte bilder, for hun gikk rundt og bare tok bilder av alt mulig rart og var ikke stdig p hnden i det hele tatt, haha st!

Flykter fra hverdagen

I det siste har det skjedd s utrolig mye rart. Jeg har vrt nedfor s si hele tiden. Noen folk har gjort de rareste tingene mot meg, og setter meg i en posisjon som gjr at jeg blir utrolig ukomfortabel. Men jeg vet ikke om jeg skal skrive et innlegg p det eller lage en video. Hva tenker du jeg burde gjre?

M bare dele denne fantastiske "oppfinnelsen"men dere. Oreo is! Hjemme har jeg smakt kroneisen i Oreo, men denne er 10 ganger bedre! Vaniljeis med oreobiter innerst, og kjeks p utsiden. Yummy!

Alicante

Idag tok vi oss en liten tur til Alicante for f litt fri fra solingen. Igr var jeg litt lat med smringen, s jeg ble utrolig solbrent.. Men jeg m si jeg er litt stolt av meg selv. Vanligvis blir jeg solbrent allerede etter den frste dagen, men i r tok det meg litt over en uke bli solbrent. Og forhpentligvis blir det rde brunt etterhvert.

Vi gjorde ikke noe spesielt i Alicante. Vi dro p restaurant i havnen som minner veldig om Miami og spiste litt lunsj. Deretter gikk vi i bygatene og kjpte oss litt dessert. Noe av det beste jeg vet nr jeg er i utlandet, er kjpe crepes med nutella! Det er s utrolig godt, selv om det ser litt ekkelt ut.. haha.

Beach essentials

Stranden er mitt happy place.Det er der jeg kan slappe av, bare hre p musikk og virkelig kose meg. Et stort bonus er selvflgelig at det er lettere bli brun p stranden. Selv om det er masse mennesker p strendene og det er mye sty, plager ikke dette meg. Jeg hater fle megensom, s selv om jeg nsker vrealene, mjeg likevel ha andre rundt meg.Hva er ditt happy place?

Neon love

Jeg elsker. Absolutt elsker! Neonfargede plagg. Spesielt om sommeren for da er det spesielt lov kle seg vgalt. Og det skal vre mye farger! Det aller beste med neonfarger er at huden fr mer gld, og man ser automatisk litt brunere ut enn det man egentlig er. Noe som er ekstra bra for oss litt bleke, haha.

Kjpte denne neonshortsen p Bikbok ifjor, men idag er den frste dagen jeg har den p. Hater nr jeg kjper meg ting, ogs blir det ikke brukt. Og denne shortsen som er s nydelig. Det er virkelig en skam fra min side.

Tiden lper fra meg

Gud s fort dagene gr! Det fles som om jeg landet i Spania igr og jeg klarer ikke flge med lengre. Etter ha vrt helt sikker p at det var Mandagidag og fant ut at det var Onsdag, har jegbestemt meg for glemme tiden. Bare nyte den med sol p kroppen og masse god mat.

Livet er chill

For det er god times! Sommer og sol. Hvertfall om du er i syden som meg. Hrte det var drittvr hjemme i Norge, og at det er meldt drlig i en god stund fremover. Dette gjr meg veldig glad for at jeg har satt av spass mye tid av ferien min til vre her nede i Spania hvor det er minst 30 graderog sol. Og selv om jeg bare har vrt her en dag, har jeg allerede ftt farge p kroppen.

Jeg kunne levd slik for alltid!Hver dag er bare kos uten en eneste bekymring. Bare slappe av og nyte dagene som gr. Hper ferien fortsetter slik!

Espaa

Frste dag i Spania nrmer seg slutten og den har vrt helt fantastisk. Det er s deilig endelig vre her igjen.

De frste dagene p tur trenger jeg alltid slappe av litt. Jeg har tross alt 20 dager p gjre masse morsomt og utforske det Spania har by p. S idag har jeg slappet av og bare kost meg. Vi har spist frokost p Paddy's point, en Irsk pub og handlet p matbutikken nede i byen. Senere ble kjrt ned til stranden og var der et par timer. Jeg var s sliten etter reisen, at jeg sovnet p solsenga. Vanligvis hender dette meg, og jeg likner alltid en misformet tomat etterp. Men denne gangen ble jeg ikke det. I r har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal bli s mye som litt rosa engang. For det er alltid s kjipt mtte holde seg i skyggen en 2/3 dagerstid fr du kan jobbe p brunfargen igjen, og har dermed smurt meg med solkrem annenhver time omtrent. Jeg har til og med ftt litt skille, Stor tommel opp for det!

Csar salaten p Paddy's point.

Travle sommerdager

Bare en uke igjen tiljeg reiser til Spania! hh som jeg gleder meg! Det blir en helt annen hverdag der nede, enn her hjemme i Norge. Jeg gleder meg til slappe av ved bassengkanten hele dagen, og ikke minst, spise dds god mat om kveldene.

Siden jeg reiser lrdag om en uke, vil det si at jeg kun har en uke igjen av Norge sommeren. Ferien jeg har med venner og andre kjente. Tiden jeg kan vre litt sosial med andre enn mine egnefamiliemedlemmer. Jeg har allerede laget planer for hele neste uke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal legge av tid til pakke kofferten.

Bildet ble tatti starten av fjorretsSpania tur.

Eyecandy

Siden jeg bestemte meg for bli mer spontan i sommer, bestemte Malin og jeg oss for ta en 1 timers biltur ned til Stavern igr. Og vi kom tydeligvis den rette dagen. Det var et marked som fylte nesten alle gatene i sentrum. Annet enn titte p markedet dro vi p utstilling, gikk i parken, tok en tur p stranden og spiste mat p en flott restaurant.Tilslutthadde vi en time igjen p parkeringen, s vi dro til sjmennenes minnehall som er en pyramide hvor du har utsikt over denne flotte byen.

I Stavern er ikke mennesker beskjedne. Vi s flere gutter i bar overkropp bde p stranden, i parken og til og med midt i sentrumsgatene. Det beste av alt var at de som gikk i baris, hadde fine kropper og var kjekke.Stavern skal ha ekstra ros for eyecandy, haha.