emilienh - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

Jeg ble kastet ut av butikken

Ja, du leste riktig. Og ja, det var dødsflaut! Jeg kom inn i butikken iført et høytlivs skjørt og en bikinitopp. Ikke en som ser ut som en bh, men en som dekker hele utstyret om jeg kan få kalle det det. Jeg skulle bare kjapt inn, kjapt ut for å kjøpe cola og tannkrem. Fin kombinasjon btw. Også plutselig inni butikken så kjenner jeg noen som prikker meg på ryggen, så jeg snur meg. Selvfølgelig. Og bak meg så står det en dame med butikkuniformen på og begynner å snakke spansk. Jeg må ha stått der som et eneste stort spørsmålstegn, for hun begynte å forklare med kroppen. Tilslutt så skjønner jeg at det hun prøver å si er at enten så må du ta på en topp, eller så må du gå ut av butikken.

Jeg har jo sett folk gå inn og ut av den butikken før, bare iført bikini. Så dette må jo være noe nytt de har begynt med. Ellers så har jeg bare ikke fått med meg at de har sendt ut de andre også. Hvertfall så måtte jeg gå "the walk of shame" ut av butikken mens alle stirret, for de hadde jo fått med seg alt som skjedde.

Dette er forresten bikini toppen jeg hadde på, og jeg syntes ikke den er så ille. Jeg har sett topper som er mindre enn denne. Men er det noe jeg har lært av dagens flause, så er det å alltid være fullt påkledd før du skal inn i en butikk i Spania. I Norge har jeg gått i bikini 100 ganger, er flaut i seg selv det. Men jeg har aldri blitt kastet ut.

Hva syntes du om hele situasjonen?

Paradis

Igår tok vi turen til La Manga, som er en halvøy i Spania ikke så langt unna der vi bor. Bestefaren min hadde hørt at "verdens største basseng", innsjøen i La Manga er langgrunn og perfekt for småbarnsfamilier. Og siden vi har med oss en på 5 og en på 2, tenkte vi dette var perfekt. Vi kom frem og stedet var helt nydelig. Solsenger med palme parasoller. Sanden var ikke utholdelig for de hadde sprutet den med noe vann. Og ikke minst en strandbar.

Det eneste som var en skuffelse, egentlig en ganske stor en. Var at vannet var full av tang og skjell og steiner. Akkurat som strendene hjemme i Norge. Bare at vannet var ekstremt varmt, som heller ikke var så deilig for man fikk ikke kjølt seg ned. Og sist men ikke minst. Det sto at det skulle bli dypt midt i innsjøen, men det var forbudt området for svømmere. Og på høyeste dybde rakk vannet meg til midten av lårene. Heldigvis er jeg mer en sole person, enn badeperson så jeg holdt ut.

Barna derimot ville ikke ut i vannet. Minstemann fant seg heller en liten sølepytt lenger opp i sanden og sto der og plasket. Og det var ikke på tale om at han skulle bort fra den og ned i vannet. Det kunne vi bare glemme. Eldstemann turte ikke gå i vannet på grunn av skjellene. For tidligere i denne ferien fikk hun et lite kutt under foten og ville ikke få ett til. Så hvis du bestemmer deg for å besøke den fantastiske halvøyen La Manga. Gå på strendene til sjøen, om du ikke er fan av det samme som meg og smårollingene.

Danske pølse

Det er så kult at det finnes en dansk pølsebod i Spania. Jeg syntes hvertfall det var veldig rart og interessant, så vi dro til pølseboden og kjøpte god gammeldags pølse. Men ikke den vanlige røde pølsa, for ingen av oss er noe spesielt fan av den, hehe.

Vi dro også innom "hageland" og tittet på blomster, og trær med forskjellige frukter på. Noe som er veldig gøy fordi man er vandt til å se frukten ligge i butikk. Og når de ligger i butikken så tenker man aldri over hvordan frukten blir dyrket.

Føler meg alltid litt ekkel når jeg blir tatt bilde av i varmen, men er så dårlig på å legge ut bilder av meg selv så måtte bare legge det ut.

De 6 siste bildene er tatt av min 5 år gamle kusine. Føler meg stolt at hun klarte å ta så flotte bilder, for hun gikk rundt og bare tok bilder av alt mulig rart og var ikke stødig på hånden i det hele tatt, haha søt!

Flykter fra hverdagen

I det siste har det skjedd så utrolig mye rart. Jeg har vært nedfor så å si hele tiden. Noen folk har gjort de rareste tingene mot meg, og setter meg i en posisjon som gjør at jeg blir utrolig ukomfortabel. Men jeg vet ikke om jeg skal skrive et innlegg på det eller lage en video. Hva tenker du jeg burde gjøre?

Må bare dele denne fantastiske "oppfinnelsen" men dere. Oreo is! Hjemme har jeg smakt kroneisen i Oreo, men denne er 10 ganger bedre! Vaniljeis med oreobiter innerst, og kjeks på utsiden. Yummy!

Alicante

Idag tok vi oss en liten tur til Alicante for å få litt fri fra solingen. Igår var jeg litt lat med smøringen, så jeg ble utrolig solbrent.. Men jeg må si jeg er litt stolt av meg selv. Vanligvis blir jeg solbrent allerede etter den første dagen, men i år tok det meg litt over en uke å bli solbrent. Og forhåpentligvis blir det røde brunt etterhvert.

Vi gjorde ikke noe spesielt i Alicante. Vi dro på restaurant i havnen som minner veldig om Miami og spiste litt lunsj. Deretter gikk vi i bygatene og kjøpte oss litt dessert. Noe av det beste jeg vet når jeg er i utlandet, er å kjøpe crepes med nutella! Det er så utrolig godt, selv om det ser litt ekkelt ut.. haha.

Beach essentials

Stranden er mitt happy place. Det er der jeg kan slappe av, bare høre på musikk og virkelig kose meg. Et stort bonus er selvfølgelig at det er lettere å bli brun på stranden. Selv om det er masse mennesker på strendene og det er mye støy, plager ikke dette meg. Jeg hater å føle meg ensom, så selv om jeg ønsker å være alene, må jeg likevel ha andre rundt meg. Hva er ditt happy place?

Neon love

Jeg elsker. Absolutt elsker! Neonfargede plagg. Spesielt om sommeren for da er det spesielt lov å kle seg vågalt. Og det skal være mye farger! Det aller beste med neonfarger er at huden får mer glød, og man ser automatisk litt brunere ut enn det man egentlig er. Noe som er ekstra bra for oss litt bleke, haha.

Kjøpte denne neonshortsen på Bikbok ifjor, men idag er den første dagen jeg har den på. Hater når jeg kjøper meg ting, også blir det ikke brukt. Og denne shortsen som er så nydelig. Det er virkelig en skam fra min side.

Tiden løper fra meg

Gud så fort dagene går! Det føles som om jeg landet i Spania igår og jeg klarer ikke følge med lengre. Etter å ha vært helt sikker på at det var Mandag idag og fant ut at det var Onsdag, har jeg bestemt meg for å glemme tiden. Bare nyte den med sol på kroppen og masse god mat.

Livet er chill

For det er god times! Sommer og sol. Hvertfall om du er i syden som meg. Hørte det var drittvær hjemme i Norge, og at det er meldt dårlig i en god stund fremover. Dette gjør meg veldig glad for at jeg har satt av såpass mye tid av ferien min til å være her nede i Spania hvor det er minst 30 grader og sol. Og selv om jeg bare har vært her en dag, har jeg allerede fått farge på kroppen.

Jeg kunne levd slik for alltid! Hver dag er bare kos uten en eneste bekymring. Bare slappe av og nyte dagene som går. Håper ferien fortsetter slik!

España

Første dag i Spania nærmer seg slutten og den har vært helt fantastisk. Det er så deilig å endelig være her igjen.

De første dagene på tur trenger jeg alltid å slappe av litt. Jeg har tross alt 20 dager på å gjøre masse morsomt og utforske det Spania har å by på. Så idag har jeg slappet av og bare kost meg. Vi har spist frokost på Paddy's point, en Irsk pub og handlet på matbutikken nede i byen. Senere ble kjørt ned til stranden og var der et par timer. Jeg var så sliten etter reisen, at jeg sovnet på solsenga. Vanligvis hender dette meg, og jeg likner alltid en misformet tomat etterpå. Men denne gangen ble jeg ikke det. I år har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal bli så mye som litt rosa engang. For det er alltid så kjipt å måtte holde seg i skyggen en 2/3 dagers tid før du kan jobbe på brunfargen igjen, og har dermed smurt meg med solkrem annenhver time omtrent. Jeg har til og med fått litt skille, Stor tommel opp for det!

Cæsar salaten på Paddy's point.

Travle sommerdager

Bare en uke igjen til jeg reiser til Spania! Åhh som jeg gleder meg! Det blir en helt annen hverdag der nede, enn her hjemme i Norge. Jeg gleder meg til å slappe av ved bassengkanten hele dagen, og ikke minst, spise døds god mat om kveldene.

Siden jeg reiser lørdag om en uke, vil det si at jeg kun har en uke igjen av Norge sommeren. Ferien jeg har med venner og andre kjente. Tiden jeg kan være litt sosial med andre enn mine egne familiemedlemmer. Jeg har allerede laget planer for hele neste uke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal legge av tid til å pakke kofferten.

Bildet ble tatt i starten av fjorårets Spania tur.

Eyecandy

Siden jeg bestemte meg for å bli mer spontan i sommer, bestemte Malin og jeg oss for å ta en 1 timers biltur ned til Stavern igår. Og vi kom tydeligvis den rette dagen. Det var et marked som fylte nesten alle gatene i sentrum. Annet enn å titte på markedet dro vi på utstilling, gikk i parken, tok en tur på stranden og spiste mat på en flott restaurant. Tilslutt hadde vi en time igjen på parkeringen, så vi dro til sjømennenes minnehall som er en pyramide hvor du har utsikt over denne flotte byen.

I Stavern er ikke mennesker beskjedne. Vi så flere gutter i bar overkropp både på stranden, i parken og til og med midt i sentrumsgatene. Det beste av alt var at de som gikk i baris, hadde fine kropper og var kjekke. Stavern skal ha ekstra ros for eyecandy, haha.